Los bericht bekijken
Oud 11 november 2023, 00:44   #19
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Met 11 november in zicht trapt solidariteitsorganisatie 11.11.11 haar herfstcampagne op gang. Dit jaar staat de strijd tegen klimaatonrecht opnieuw centraal. Uit resultaten van een grootschalige enquête blijkt ook dat een meerderheid van de Belgen de regularisatie van mensen zonder wettig verblijf steunt.

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/nat...49a72a40&ei=14

Ik vraag me toch af wie ze hiervoor ondervraagd hebben.
Dit is het tegengestelde van wat ik ervaar in onze woonomgeving.
De mensen willen de mensen zonder papieren en de mensen die uitgeprocedeerd zijn, stante pede terugsturen.

Een nieuwe regularisatie zou het aanzuigeffect nog versterken en zou ervoor zorgen dat vrijwillige terugkeer helemaal stopt (niet dat er nu zoveel vrijwillig terugkeren).

Volgens mij moeten we veel sneller mensen terugsturen, indien het niet goedschiks gaat, dan moet het maar kwaadschiks. Naar mijn bescheiden mening hebben we al genoeg gelukszoekers te onderhouden.

Uit de tekst
In samenwerking met weekblad Knack en onderzoeksbureau Dedicated organiseerde 11.11.11 de jaarlijkse 'Barometer van de Internationale Solidariteit 2023', een online bevraging bij meer dan 1.500 volwassen Belgen. Daaruit blijkt dat de steun van Belgen voor de regularisatie van mensen zonder wettig verblijf toeneemt. Meer dan de helft (58 procent) zegt voorstander te zijn van "de regularisatie en de toekenning van een arbeidskaart aan mensen zonder papieren die al minstens vijf jaar in België wonen en die hun integratie hebben kunnen bewijzen".

We gaan toch niet opnieuw de fout maken door mensen, die de wet overtreden, te belonen met een vaste verblijfsvergunning.

Bij deze een warme oproep om gene eurocent meer te geven aan 11.11.11. Dat zijn de vijanden van ons, de autochtone Vlaming of Belg.
Welke partij pleit volgens u voor regularisatie?