Los bericht bekijken
Oud 1 december 2023, 12:51   #3
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
1. Bevelen van politieagenten gaan steeds boven wat je handboek in de rijschool je aangeleerd heeft. Zelfs het handboek zelf zegt het : bevelen van agenten zijn het hoogst in rang, ongeacht alles.
Uiteraard. Daarom stopte ik er ook voor.
De man stond echter op 15 meter afstand. Het midden van het kruispunt moest hij vrij laten omdat daar invoegstroken zijn. Ik hoorde dat hij iets riep maar kon de boodschap niet verstaan. Ik ging dus af op het handboek waar in staat "Het stopteken van de agent heeft betrekking op iedereen die zich voor het kruispunt bevindt". Ik dacht op dat moment dat de agent wilde dat ik me uit de voeten maakte. Als ik de man gehoord had, had ik er wel gevolg aan gegeven. Op 15 meter weet iedereen dat zoiets onhoorbaar is. Tevens had hij geen enkel argument om mij het manoeuvre niet te laten afmaken. Behalve het argument "Ik ben hier de agent en als ik zeg dat jij de Lambada moet dansen alvorens af te draaien, dan zul je dat doen of je krijgt een boete". Zelfs dat had ik nog gedaan, maar dan moest ik hem wel kunnen horen.

Citaat:
2. Natuurlijk kan je beboet worden om door het oranje te rijden. Bij oranje ben je verplicht te stoppen. Je mag alleen maar doorrijden als je zo dicht bij het verkeerslicht genaderd bent wanneer het op oranje springt waardoor je niet meer veilig kan stoppen én daardoor andere weggebruikers in gevaar brengt. Dat staat ook in dat handboek van de rijschool.
Dit was toen ook mijn perceptie. Het betrof een tijdelijke verkeerssituatie door wegenwerken. Ik was van oordeel dat ik niet meer kon stoppen.

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 1 december 2023 om 12:56.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden