Los bericht bekijken
Oud 3 december 2023, 09:04   #6
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is echt wel onnozel: Euro 5 diesels gaan afgekeurd worden terwijl oudere auto’s die veel meer uitstoten mogen blijven verder
10 jaar geleden hadden ze dat al moeten invoeren.

Bovendien zou iedereen moeten weten dat de onderhoudskosten van een diesel, zeker die met roetfilter, hoog kunnen oplopen vergeleken met benzine.

Een roetfilter heeft een bepaalde levensduur, en met een verstopte filter verder rijden raadt niemand aan:
Citaat:
Wat is de levensduur van een roetfilter?

Een roetfilter gaat zo'n 130.000 tot 200.000 kilometer mee. Hoe beter u uw auto en roetfilter onderhoudt, hoe langer het roetfilter mee gaat. Een niet optimaal werkend roetfilter veroorzaakt de onderstaande problemen:
- een hoger brandstofverbruik.
- het op hol laten slaan van de motor
- vermogensvlies
- inhouden en stotteren

Dit zijn allemaal negatieve gevolgen, dus is het verstandig om uw roetfilter op tijd actie te ondernemen.
Technisch : https://insights.tunap.nl/verstopt-r...n-of-vervangen

Anders een oude link van 2009: https://www.duurzame-mobiliteit.be/n...zine-en-diesel
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 3 december 2023 om 09:30.
Micele is offline   Met citaat antwoorden