Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee
Het is echt wel onnozel: Euro 5 diesels gaan afgekeurd worden terwijl oudere auto’s die veel meer uitstoten mogen blijven verder
|
10 jaar geleden hadden ze dat al moeten invoeren.
Bovendien zou iedereen moeten weten dat de onderhoudskosten van een diesel, zeker die met roetfilter, hoog kunnen oplopen vergeleken met benzine.
Een roetfilter heeft een bepaalde levensduur, en met een verstopte filter verder rijden raadt niemand aan:
Citaat:
Wat is de levensduur van een roetfilter?
Een roetfilter gaat zo'n 130.000 tot 200.000 kilometer mee. Hoe beter u uw auto en roetfilter onderhoudt, hoe langer het roetfilter mee gaat. Een niet optimaal werkend roetfilter veroorzaakt de onderstaande problemen:
- een hoger brandstofverbruik.
- het op hol laten slaan van de motor
- vermogensvlies
- inhouden en stotteren
Dit zijn allemaal negatieve gevolgen, dus is het verstandig om uw roetfilter op tijd actie te ondernemen.
|
Technisch :
https://insights.tunap.nl/verstopt-r...n-of-vervangen
Anders een oude link van 2009:
https://www.duurzame-mobiliteit.be/n...zine-en-diesel