Discussie: Koffie(verslaafd)
Los bericht bekijken
Oud 6 december 2023, 18:26   #1
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard Koffie(verslaafd)

Ik ben Hamac en ik ben koffieverslaafd.
Ik drink gemiddeld 6 tot 10 heel sterke grote espresso's per dag en de laatste is soms net voor ik in bed kruip.

Ik heb tientallen verschillende merken/soorten geprobeerd en ik kom iedere keer terug naar de Dessert bonen van Douwe Egberts.
Als je die zak opentrekt en uw neus daar insteekt is wat mij betreft met niets te vergelijken.

Maar mijn beste anonieme koffie slurpers, ik moet een toegeving doen. Ik ben er niet trots op, maar sinds enkele maanden is onze volautomatische espressomachine naar de bonenhemel gegaan en sinds onze keuken volgend jaar vernieuwd wordt en we er nog niet uit zijn om de volgende espressomachine in te bouwen of niet, moet ik het voorlopig stellen met .... oploskoffie. Echt waar. Daar gaat het hart van de doorsnee koffieliefhebber van bloeden.

Ik heb het nog even geprobeerd met zelf bonen te malen in combinatie met zo'n Italiaanse percolator. Ook al komt dat nog het dichtst in de buurt van een goede espresso, het is wel een gedoe.
Filterkoffie is wat mij betreft niet te zuipen en ligt op mijn maag (volgens een goede koffiekenner komt dit door extra stoffen die vrijkomen bij het trager proces van koffiezetten).

Nu dus, oploskoffie. Ook hier verschillende merken geprobeerd en buiten om mokka ijs of milkshake mee te maken zijn de meeste simpelweg niet te zuipen.
Maar de Espresso van Nescafe is echt wel OK en zelfs beter dan echte espresso's die je in
sommige tavernes voorgeschoteld krijgt.

Dus een goede tip voor wie in nood .. nood heeft aan een makkelijke en aanvaardbare koffie (bv op trip), is deze echt wel nog te doen.

In tegenstelling tot de meeste andere oploskoffies wordt deze niet gevriesdroogd maar wordt deze droog geblazen wat een fijn poeder oplevert.

Zijn jullie koffieverslaafd? Zo ja, hoeveel drinken jullie er per dag?
Hoe zetten jullie je koffie?
Welk merk? Waarom? Smaak?

Laatst gewijzigd door hamac : 6 december 2023 om 18:27.
hamac is offline   Met citaat antwoorden