Los bericht bekijken
Oud 12 december 2023, 12:12   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik hoor mijn Nederlandse familie steen en been klagen over hun dure ziekteverzekering waarbij ze vaak rond de €120 per maand betalen voor de basisverzekering.

En hoe ze dan nog vaak naar België afgezakt komen om hier medische zorg te krijgen.
Ga hier in de grensstreek maar eens in een ziekenhuis liggen. De kans is groot dat je "Nou, gesjellig seg, een kamerchenoowt!" hoort als ze je de kamer binnenrollen.

Dus wat die studie nu net wel en net niet aan aanmerking genomen heeft weet ik niet (zit achter een betaalmuur) maar ik ervaar het in ieder geval anders.
Ik denk dat wij veel meer betalen, maar dan in het geniep via de sociale lasten.

Zelfs de oude Tobback bekende ooit: mochten de arbeiders hun bruto-loon in handen krijgen, en dan daarop de belastingen en afhoudingen moeten betalen aan de overheid, het zouden dezelfde avond nog pogroms zijn.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden