Los bericht bekijken
Oud 14 december 2023, 17:15   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is mij later niet meer voorgevallen. Andere fora hebben andere gevoeligheden. Ik heb rap geleerd dat ge niet moogt zeggen ‘gij zij zot’, maar wel ‘er is er hier eentje zot’.

Iets anders bijvoorbeeld ook: ik was nogal veel op us gamesfora en daar is iets raciaal zeggen zoals ‘neger’= instante permaban. Toen ik hier voor het eerst arriveerde heb ik mijn eerste en enige RD gedaan omdat iemand ‘neger’ zei. Dat mag dus wel.
Zeggen ‘gij zijt zot’ (in het Engels) mocht daar dan wél.

C’est la vie. Al doende leert men.
Iedere samenleving heeft zijn cultuur.
En slechte vertalingen zijn daarbij stoorzenders. Hun nigger is eigenlijk onze nikker. Maar wij gebruiken dat niet meer.
Ik heb me al eens voorgenomen om daarover wat te zeveren met de Spanjaarden. Zij kennen enkel negro voor zwart en voor een zwarte. Misschien, voor Amerikaanse oren, klinkt negro onschuldiger in een Spaans accent.
Luister maar eens goed op de vertaalsite van je voorkeur.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 14 december 2023 om 17:16.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden