Discussie: Cryptocurrency
Los bericht bekijken
Oud 16 december 2023, 10:00   #529
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Weer iemand die er niks van begrijpt.
De euro en de dollar evolueren naar lucht. Er is niks dat hun schaarsheid garandeert en dus niks dat het een intrinsieke waarde geeft. Goud heeft dat wel. En bitcoin is het nieuwe digitale goud. Beter verhandelbaar ook, beter deelbaar, en niet te manipuleren door centrale bankiers.
Ik heb het niet over “euro’s en dollars” versus “cryptomunten”. Maar kijk, je geld beleggen in aandelen van kwaliteitsondernemingen betekent dat je geld stopt in een entiteit (onderneming) die toegevoegde waarde creëert door de productie van goederen of diensten waarvoor een markt bestaat omdat er een concrete vraag is naar die goederen en diensten. Een onderneming die winst realiseert en een bijhorend cashflow. Welke goederen of diensten steken er achter cryptomunten? Niets, niente, nada. Alleen maar de (hoogst onzekere) hoop dat je op iemand zult botsen die nog een grotere “believer” is dan jijzelf en dus bereid zal zijn om jou meer te betalen dan hetgeen jij ervoor afgedokt hebt.
Zoals je schrijft, ik ben inderdaad iemand die “er niks van begrijpt” omdat beleggen in cryptomunten een gelijkenis vertoont met beleggen in zeepbellen.

Maar hey, het is jouw geld nietwaar, dus wens ik u veel succes!

Laatst gewijzigd door quercus : 16 december 2023 om 10:19.
quercus is offline   Met citaat antwoorden