Discussie: Cryptocurrency
Los bericht bekijken
Oud 17 december 2023, 14:19   #544
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Kijk, wat jij aan het zeggen bent is zoals het volgende: bedrijven die zaken doen, dat kan niet blijven duren, want kijk, er gaan geregeld bedrijven failliet. Denk jij dat eens een bedrijf failliet gaat, men nadien nog andere bedrijven gaat oprichten ?

Dat de dollar misschien verdwijnt, en dat het niet meer de Amerikanen zijn die een "wereld reserve munt" gaan opleggen is misschien waar. Misschien zullen het de Chinezen zijn he.
De Amerikanen hebben sinds WOII de financiële regels opgesteld (hun eigen federale reserve/geldprinter) om zichzelf te bevoordelen, en op legale wijze geld uit te geven dat ze niet bezitten. Analoog met de caféganger die jarenlang royaal leeft met tournée générales die hij nooit hoeft te betalen, alvorens hij zichzelf failliet verklaart.

Goud heeft al 800 jaar lang de monopolie van centrale banken die zich schuldig maken aan deze manipulatie, overleefd. Om dezelfde reden zal Bitcoin dat ook doen. Ik denk dat bitcoin gewoon samen zal bestaan met dit soort frauduleus monetair systeem. Maar uiteindelijk wordt bitcoin waardevoller.

In feite heb jij de keuze wat je doet me je spaargeld. Ofwel laat je het staan waardoor het razendsnel devalueert. Ofwel steek je het in vastgoed waar de staat je naar hartelust op belast. Ofwel koop je andere currency (volgens jouw filosofie koop je best de Chinese Yuan). Ofwel koop je edelmetalen (nu erg duur) ofwel bitcoin.

Maar iedereen speculeert. Ook de spaarder, zonder dat hij het zelf doorheeft.