Los bericht bekijken
Oud 20 december 2023, 10:53   #7
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.937
Standaard

Vorrede

Die unmittelbare Veranlassung zur Herausgabe dieses Grundrisses ist das Bedürfnis, meinen Zuhörern einen Leitfaden zu den Vorlesungen in die Hände zu geben, welche ich meinem Amte gemäß über die Philosophie des Rechts halte. Dieses Lehrbuch ist eine weitere, insbesondere mehr systematische Ausführung derselben Grundbegriffe, welche über diesen Teil der Philosophie in der von mir sonst für meine Vorlesungen bestimmten Enzyklopädie der philosophischen Wissenschaften (Heidelberg 1817) bereits enthalten sind.

Voorwoord

De directe reden voor het publiceren van dit overzicht is de noodzaak om mijn luisteraars een leidraad te bieden voor de lezingen die ik in overeenstemming met mijn ambt geef over de rechtsfilosofie.
Dit leerboek is een verdere, vooral meer systematische, uitvoering van dezelfde basisbegrippen die al over dit deel van de filosofie zijn vervat in de Encyclopedia van de filosofische wetenschappen (Heidelberg 1817), die ik anders gebruik voor mijn lezingen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden