Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Dat is wel een beetje kort door de bocht eh?
Als ik bij mijn buurman links een auto koop die hij destijds ook netjes gekocht heeft kan je stellen: "Er is niks mis met een auto kopen van je buurman."
Maar als ik bij mijn buurman rechts een auto koop waarvan ik weet dat hij die een paar dagen voordien enkele kilomters verderop is gaan stelen is "Er is niks mis met een auto kopen van je buurman" plots heel wat minder van toepassing.
|
Wel, oftewel is dat laatste zelf een misdrijf. En dan heb je gelijk, maar dan moet die mens veroordeeld worden voor het handelen in gestolen goed.
Oftewel is dat wettelijk toegelaten en wat is dan het probleem ? Dan is het gewoon een POLITIEKE OPINIE he, dat je VINDT dat zoiets niet zou mogen, maar als het wettelijk toegelaten is, dan is het wettelijk toegelaten, niewaar. En ja, dan ga jij niet stemmen voor een partij die met zo een mensen geen problemen heeft, omdat die niet de politieke opinie vertegenwoordigt die jij belangrijk vindt.
Dat is zoals een neger aanwerven. Het is goed mogelijk dat zoiets wettelijk mag, maar dat jij vindt dat zoiets toch niet door de beugel kan. Wat doe je dan met uw rechter buur die een negerin aanwerft om zijn huishouden te doen ? Jij vindt dat zoiets niet goed is, maar die buurman is wettelijk perfect in orde he. Als die buur lid is van een partij, wil dat zeggen dat ze het in die partij blijkbaar niet erg vinden dat je een neger aanwerft. Als jij vindt dat een neger aanwerven not done is, stem dan niet op zo een partij.