Los bericht bekijken
Oud 27 december 2023, 16:25   #57
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb de drang zes jaar gehad.

Misschien is dat omdat ik hypersensitief ben, ik herinner me nog dat van zo lang ik gerookt heb de eerste sigaret van de dag me misselijk maakte.
Inderdaad, DAT is de echte verslaving: het "goesting" aspect dat maakt dat ge ondanks dat ge rationeel beslist had om NIET te gebruiken, vaststelt dat er toch een kwinkslag in uw denken is geweest dat maakt dat ge gebruikt. Terwijl ge zou gezworen hebben dat ge dat niet ging doen. Uw uiteindelijk handelen dat niet in overeenstemming is met de beslissingen die ge genomen had, en niet omdat ge op die beslissing waard teruggekomen met "argumenten" maar omdat ge niet doet wat ge wilde doen. En niet uit verstrooidheid ook niet, gewoon omdat er iets is, een soort 'bezetenheid' in U die maakt dat ge verdomme anders handelt dan ge beslist had.

DAT is verslaving.

Ge begint van uw verslaving af te geraken als ge goesting hebt, maar ge kunt U toch beheersen. Maar het is dan nog een lang gevecht. Ge zijt er echt van af als er geen specifieke goesting meer is. Als ge niet meer moet vechten tegen het stemmeke dat zegt "en mochten we er toch eentje gebruiken ?".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden