Een grote zeesleper/brandweerboot is,twee dagen na de moedwillig aangebrachte schade aan de verflaag van de Novocherkassk, aangekomen in Feodosia haven...
Het duurde waarschijnlijk even om alle nodige schildersspulletjes aan boord te krijgen....
Ondertussen beginnen,schoorvoetend,al getallen door te komen van vermisten...Het zijn er meer dan 2.......In een gelijkaardig verhaal aan de Moskva zullen we nooit vernemen hoeveel personeel er omgekomen is .In dit specifieke geval vooral omdat de Russische Marine typisch geen noemenswaardige wal-infrastruktuur voorziet voor scheepsbemanningen die zich toevallig in deze of gene Russische haven,in bevolen dienst nochtans,bevinden...Ze moesten daar dus blijven wonen,op een stilliggend oorlogsschip,zichtbaar op zelfs halfblinde satellietbeelden,in een oorlogszone....
Briljant,ik wil ook wel Russisch Admiraal worden,als je DAARMEE ook al weg komt....
Ik lees nu het getal "77",maar dit is speculatief en gebaseerd op het bekende pre-oorlog getal aan "lower ratings" (dat is iedereen die geen officiersrang heeft)toegewezen aan dat soort schepen, dat rond de 80 man zit...
Ook zullen velen van de doden en gewonden dienstplichtigen zijn....Want terwijl eigenlijk al anderhalf jaar er geen meldingen meer zijn van dienstplichtige Russische land-soldaten heeft de Russische Marine geen dergelijke overwegingen aangaande varend personeel....Zonder dienstplichtigen zouden de meeste Russische schepen zelfs niet kunnen functioneren vermoed ik...
Die grote sleepboot/brandweerboot gaat ook nog moeten opletten......De Ukies houden eenvoudig niet van illegaal in hun wateren werkend vlottend materiaal .