Los bericht bekijken
Oud 30 december 2023, 13:51   #61
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Google is eigenaar van Youtube.
Youtube is zowat de grootste "leverancier" van nieuwtjes zowel als onzin op deze kant van de planeet......
YT moet leven van reclameinkomsten.
Oorlogsbeelden en "meningen" gaan niet best samen met de belangen van reclame.(die altijd een madeliefjeswereld wil schetsen waar hun product of dienst dan perfect in past....kleuterschoolniveau gewoonlijk)

Zo herinner ik me,voordat ik mijn Ad-Blocker op orde kreeg zelfs reclames van Groen! tussen oorlogsbeelden in het groene platteland in Oekraine door,dat was in de zomer van 22.....

AdBlockers zijn een regelrechte aanval van de Kelten op het verdienmodel van YT......
Maar evengoed de rauwheid van de oorlog en de confrontatie met "meningen" en discussies in de comments er onder.Reclamemakers hebben dat niet graag,dat hun imbeciele reclame tussen dergelijke zaken terechtkomt....

Dus werden reeds vroeg al te "pro-Russische" standpunten weggefilterd.
Waren er in het begin van het conflict nog eenvoudig beelden van vernielde menselijke lichamen zichtbaar,dan werden die een paar maanden al "vaag" gemaakt en tegenwoordig zijn ze bijna onzichtbaar.....Oorlogscommentators maken overigens reclame voor hun Telegram kanalen waar ze niet zo moeten zitten editeren of gewoonweg niet tonen wegens het risisco op "demonitizing" of er gewoonweg af gegooid worden...

En nu begin ik te vernemen dat langlopende commentators er inderdaad beginnen af gegooid worden.....

YT moet die oorlog niet.Me thinks dat ze geleidelijk aan het ganse "Oekraine-War" gedoe er gaan af gooien.....tenzij het extreem gesteriliseerde nieuws gebracht door de grote nieuwskanalen...(je kent het wel,een afgeborstelde oudere heer met een pruik op en een mevrouw,al dan niet van een passende minderheidsgroep" die dan wat algemeenheden zitten te teuten voor een grote kaart waar niks op staat.......of een gepensioneerde officier die,omdat hij ex-officier is,meent ook nog iets van oorlog te kennen hoewel de kans groot is dat hij in geen jaren oorlogsdoden van dichtbij gezien heeft....laat staan weet hoe een slagveld ruikt......

Maar goed,het is wat het is.........en YT moet maar doen wat YT denkt te moeten doen...
Bijna alle bloggers die dagelijks nieuws brengen over de oorlog van Orcland tegen Oekraine kregen de laatste maanden en weken enorm veel tegenkanting van YT : enkele dagen geleden wees 'Reporting from Ukraine' er nog op dat ze met fake argumenten hem 'demonetizen' sinds oktober. Denys Davydov moet constant beelden censureren, Artur Rehi ook, Georgi van 'Ukraine Matters' ook, idem zo bij Operator Starsky...

Pandareus is offline   Met citaat antwoorden