Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Als "iedereen dat weet", is het toch net dom om valselijk te beweren dat je gaat onderhandelen, dat wordt dan door iedereen als leugen herkend.
En "Soviet stijl", dat is weeral terminologie door jou gekozen.
Net als "Pravda-speak".
"in its entirety of Great Russians, Belarusians and Little Russians. ""
Hij spreekt hier toch over volk, niet staten? Niet "Russia" "Belarus" "Oekraine".
Bvb die Donbass regio, veel "Russen" zijn naar ginds gegaan, als arbeiters om post WOII te gaan heropbouwen. Net als Israeli's die gingen gaan kibboetsen in Gaza maar zonder Hamas in het verhaal, eerder als gastarbeiders om het vuile / lastige werk te doen waar de aanwezige lieden geen goesting (meer) voor hadden.
Je stelde eerder al dat je punt was dat het over Oekraine en niet Donbass ging, en daar antwoordde ik eerder op:
"Dat "het" slaat op geopolitiek vlak, NIET op het militair/veroveringsvlak dat de "militaire operatie" stelde te beogen"
Als het Russisch regime hun aanval begin 2022 startte, en heel Oekraine gewapenderhand had willen veroveren, zou spreken over onderhandelingen met Oekraine totaal niet aan bod gekomen zijn toch?
Projecteer dat eens naar WOII. Het Duitse regime dat rekenende op succes verovering Belgie, een speech zou voorbereiden die zegt te willen onderhandelen met Belgie. Onderhandelen met de verliezer van een oorlog.
Om je gelijk te kunnen geven moet ik in die tekst zaken negeren die lastig te negeren zijn omdat die te tegenstrijdig zijn, jij lost die tegenstrijdigheden op door het letterlijk gezegde te wijzigen of eraan toe te voegen. Dat is waarom ik het een gezochte interpretatie noemde.
|
een land is een zone met burgers die samen een economische entiteit beheren over een stuk grondgebied. Als het spelletje van buurlandje oppeuzelen zo moet gespeeld worden, dan weet je toch waar die kaart gaat eindigen ? Niemand wil zo'n kaart, hoeveel militaire doden moet je op uw geweten hebben vooraleer je dat snapt