Los bericht bekijken
Oud 3 januari 2024, 09:53   #9
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik heb zelf geen abonnement op Vroom
Kreeg dit binnen via mail.
Zegt wel iets hé.


Vroom 02-01-2024:
“Wegens de zwakke verkoop en de hoge financiële verliezen verlaagt Audi de productie van elektrische auto's. Waarbij de productie van auto's met verbrandingsmotor verhoogt, wegens de toenemende vraag.”

N.B.:
Bij # Volkswagen zijn de financiële verliezen nog groter en heeft de directie reeds eerder gekozen voor de productie-vermindering van elektrische auto's en de productie-verhoging van auto's met verbrandingsmotor.
De meeste automerken blijven nog steeds hun nieuwe modellen aanbieden met recente hoogtechnologische verbrandings-motoren, ondanks de druk van de Europese dictatuur ( Guy Verhofstad en co ) .

De komst van E-fuels die al bestaan en die geen schadelijke stoffen afgeven zal bepalend zijn voor de toekomst !

Reactie van lezers en verzoek aan de overheden :
“ Laat de evolutie naar elektrische auto's asjeblief over aan een normale evolutie ZONDER SUBSIDIES (tot € 5.000 per auto). Het is een sterk geforceerde evolutie, die betaald wordt door elke belastingbetaler!
Alles heeft zijn tijd nodig, net zoals zeilschepen evolueerden naar stoomschepen en motorschepen, net zoals stoomtreinen evolueerden naar dieseltractie (die nog steeds belangrijk is en op veel plaatsen niet snel zal vervangen worden) en elektrische tractie.
Bovendien heeft de grote meerderheid van de bevolking niet de middelen om dergelijke zeer dure elektrische auto's te kopen. Dit is een dwaze utopie van de groenen zonder verstand en die niets weten van moderne techniek …
Maar dan enkel wegens de merken van de VW Group die een historische schuld meetorsen (dieselgate).

Hoe is het bvb. bij BMW en Mercedes die winstgevend zijn met een groot aandeel BEV? Schrijft Vroom daar helemaal niets van?

**Kijk eens naar de winstmarges van *BMW (3e) en Mercedes (5e) en dan waar #VW staat, 20e plaats...: **https://companiesmarketcap.com/autom...rating-margin/

Citaat:
Waarbij de productie van auto's met verbrandingsmotor verhoogt, wegens de toenemende vraag.”
De algemene cijfers - op langere termijn (lopend jaar in Duitsland) - spreken dat tegen.

VW mag altijd tijdelijk de productie van hun ICE verhogen in 2024, of andere Duitse merken dat doen betwijfel ik sterk.
* 2022: https://docs.google.com/spreadsheets...T62gs/htmlview / kolom V en W
* BMW: 9 % BEV-aandeel
# VW Gp incl Porsche: 7% BEV-aandeel, Porsche an sich 11,2% BEV-aandeel.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 3 januari 2024 om 10:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden