Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler
Vroom 02-01-2024:
“Wegens de zwakke verkoop en de hoge financiële verliezen verlaagt Audi de productie van elektrische auto's. Waarbij de productie van auto's met verbrandingsmotor verhoogt, wegens de toenemende vraag.”
N.B.:
Bij Volkswagen zijn de financiële verliezen nog groter en heeft de directie reeds eerder gekozen voor de productie-vermindering van elektrische auto's en de productie-verhoging van auto's met verbrandingsmotor.
De meeste automerken blijven nog steeds hun nieuwe modellen aanbieden met recente hoogtechnologische verbrandings-motoren, ondanks de druk van de Europese dictatuur ( Guy Verhofstad en co ) .
De komst van E-fuels die al bestaan en die geen schadelijke stoffen afgeven zal bepalend zijn voor de toekomst !
Reactie van lezers en verzoek aan de overheden :
“ Laat de evolutie naar elektrische auto's asjeblief over aan een normale evolutie ZONDER SUBSIDIES (tot € 5.000 per auto). Het is een sterk geforceerde evolutie, die betaald wordt door elke belastingbetaler!
Alles heeft zijn tijd nodig, net zoals zeilschepen evolueerden naar stoomschepen en motorschepen, net zoals stoomtreinen evolueerden naar dieseltractie (die nog steeds belangrijk is en op veel plaatsen niet snel zal vervangen worden) en elektrische tractie.
Bovendien heeft de grote meerderheid van de bevolking niet de middelen om dergelijke zeer dure elektrische auto's te kopen. Dit is een dwaze utopie van de groenen zonder verstand en die niets weten van moderne techniek …
Ik heb zelf geen abonnement op Vroom
Kreeg dit binnen via mail.
Zegt wel iets hé.
|
Ook dat VW nog altijd en nog enkele decennia de torenhoge schulden sinds dieselgate meeslepen, ook andere Duitse merken hebben meer dan 100 mrd schuld:
oude link:
Citaat:
https://www.auto55.be/nieuws/32908-d...eeste-schulden
BV 28-12-2020
Vorig jaar steeg de schuldenlast van de grootste automerken gevoelig. Dat becijferde de in Londen gevestigde vermogensbeheergroep Janus Henderson. Van de 10 wereldwijde bedrijven met de grootste schuldenberg, zijn er vijf actief in de auto-industrie.
Volkswagen heeft grootste schuldenberg ter wereld
Volkswagen is nu het bedrijf met de grootste schuldenberg ter wereld. Het staat meer dan 190 miljard dollar in het rood. Het wordt op de voet gevolgd door de Amerikaanse technologiegigant AT&T, met bijna 180 miljard dollar schulden. Daimler staat er op een weinig benijdenswaardige derde plek. Dat staat 151 miljard dollar in het rood. Eén plek lager staat Toyota. Dat 138 miljard dollar op de negatieve zijde van z’n balans verzamelde. Daarmee zijn drie van de vijf bedrijven met ’s werelds grootste schuldenlast automerken.
Lager in de top tien komen we ook nog Ford tegen (122 miljard dollar) en BMW (114 miljard dollar).
|
De schulden van VW & Co zullen vandaag nog groter zijn ( extra investeringen, fossiele ballast, pensioenen, ...).