Interessant interview met een ex-topvrouw van Amazon.
Ook interessant wat ze over hun politieke ambities. Thiel had ik nog niet zo veel van gehoord. Beetje beangstigend eigenlijk.
https://www.demorgen.be/nieuws/colle...lant~b8e561a2/
Citaat:
Zit hij in de categorie waartoe ook Elon Musk behoort, de techmiljardairs met totalitaire trekjes? De ‘gevaarlijke slimmeriken’?
Coulter: “Ja, ‘gevaarlijk slim’ is de juiste omschrijving. Het grote verschil tussen Jeff Bezos en Elon Musk is dat die laatste ook gek is. Musk is totaal losgeslagen, Bezos staat met beide voeten op de grond.
|
Citaat:
Ziet u Jeff Bezos ooit president van de Verenigde Staten worden?
Coulter: “Ik denk niet dat hij die ambitie heeft. Elon Musk misschien wel, maar de techmiljardair voor wie we het bangst moeten zijn, is Peter Thiel. Hij richtte samen met Musk PayPal op, was de allereerste investeerder in Facebook en werd als techinvesteerder zo rijk als de zee diep is. Thiel is de gelikte en welbespraakte versie van Donald Trump. Hij is gay, waardoor hij kan doen alsof hij niks met extreemrechts heeft. Maar vergis je niet: Thiel is een volbloed fascist, met politieke ambities. Ik vrees de dag waarop hij zich out als presidentskandidaat.”
|