Discussie: Zee
Los bericht bekijken
Oud 3 januari 2024, 11:05   #21
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat is ook één van de weinige tips hier (naast me er eens goed gaan ontlasten) die ik ook daadwerkelijk uitgevoerd heb.

En ik moet zeggen: het viel zwaar tegen.
Ik begrijp niet waarom mensen persé naar de zee willen gaan en nog veel minder waarom ze persé een appartement met zeezicht moeten hebben.

Voor mij was dit het dufste uitzicht dat ik al lang nog heb gehad while 'op vakantie'.
Saai, mensenlief, dat is niet te geloven. Eén hele grote plas bruin water, die dan nog niet kan beslissen of-ie dan wel dicht bij de dijk wil stoppen dan wel er paar honderd meter er vandaan.
Maar verder: niks. Of ja, als je geluk hebt zie je in de verte een containerschip.
En dan nog met een verrekijker. Kan je nagaan; niets belemmert je uitzicht maar wil je iets zien heb je nog steeds een verrekijker nodig. Wie verzint het?

En dan die 'dijk' waarover iedereen het heeft? Die dan 'gezellig' zou moeten zijn.
Shit seg, wat een aanfluiting is dat. Je wordt er gewoonweg gezandstraald. En 's avonds zit de douche verstropt want er komt zand uit lichaamsopeningen waarvan je niet eens wist dat het openingen waren.
En 6 euro voor ne Duvel. Need I say more?

Enige lichtpuntje in dit oord der verderf: Café Het Botteltje. Een kaart met 4 pagina's bieren van't vat en 27 pagina's bieren op de fles.
Wel de traagste bediening die je je kan inbeelden maar als je eenmaal je drinken hebt is het wel lekker natuurlijk, of je hebt het aan jezelf te danken.
Gouden tip: bestel direct de tweede ronde als ze de eerste komen brengen.

Maar verder: BLIJF ER WEG!!!
Ik had ooit ook eens het plan om in de winter een weekje Oostende te doen. Weinig volk, rustige wandelingen enzo…
Ben toch voor alle zekerheid vooraf eens gaan kijken. Het was 6 Beaufort of zo, we waaiden bijna van de dijk.
Heb het maar zo gelaten.