Discussie: De deathdozer
Los bericht bekijken
Oud 3 januari 2024, 17:50   #91
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard Genocidaal extremisme.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik denk dat patrickve best begrijpt wat het predicaat "extremist" betekent, want, voor zover een genocidair zijn op zich al niet extreem is, is hij een extreme genocidair.
Genocidair zijn ken ik niet als gezindheid of ideologie. De echte genocidair zou bij zichzelf moeten beginnen en dan is hij suïcidaal. In ruimere zin kan iemand dan genocidaal zijn en op dat gebied ook nog geniaal.

Maar goed. Ik zie de uitlatingen van P.V. in dat kader als hyperbool, een sterke overdrijving met komische of ironische intentie, om een lastige kwestie belachelijk voor te stellen en zo wat van de spanning in het onderwerp weg te nemen. Zoiets als 'herhaling voor nadruk' en 'metaforen' in je tekst gebruiken. Zelf hou ik niet van een grove overdrijving en bij dit onderwerp helemaal niet. Het nodigt ook anderen uit om de lolbroek uit te hangen. Maar ik geef toe, het prikkelt de opponent om met een serieus antwoord als oplossing te komen. En dat is hier het grote probleem. Welke rechtsbeginselen, welk internationaal humanitair wetboek en filosofie kan een beide parijen overtuigen van een rechtvaardige oplossing?
Piero is offline   Met citaat antwoorden