Los bericht bekijken
Oud 5 januari 2024, 09:22   #7
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik lees dat 1 op de 10 verkochte elektrische bussen BYD zijn en dat ze er al tien jaar ervaring mee hebben. Dat is een pak meer dan lokale producenten.
Verder is het ook altijd wat: als er lokaal gekocht wordt aan een hogere prijs is het niet goed en nu is het omgekeerd ook niet goed.

En verwacht maar om binnenkort hopen Chinese auto’s in onze straten te zien. Zij zijn de opvolgers van de Koreanen (die de opvolgers waren van de Japanners).
Binnenkort rijdt iedereen met een BYD. Ik weet het in ieder geval: als het een elektrische auto wordt twijfel ik niet tussen een Duitser van 50.000€ en een identieke Chinees van 30.000€.

De Lijn gaat trouwens ook nog andere bussen kopen, oa bij Vanhool.
Ik weet niet dat er bij VanHool in Vlaanderen nog veel bussen gebouwd worden. Ze hebben een grote fabriek ergens in Oost-Europa.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden