Los bericht bekijken
Oud 5 januari 2024, 10:31   #9
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.420
Standaard

Zolang Europa zijn productie van eigen batterijcellen en batterijpacks niet echt kan opvoeren gaan de Chinese E-busbouwers (vooral BYD) de Europeanen de loef afsteken. En ook al de techniek erond (omvormer + e-motoren )

Natuurlijk kunnen de Europeanen veel beter goede (pure) dieselbussen bouwen, maar daar is men vet mee.

Nu dat BYD een eigen E-fabriek in Hongarije** gaat bouwen, hoeft er geen tekening meer bij dat de Europese busmerken ook in prijs bijlange geen concurrentie meer kunnen zijn voor BYD, ook de EU-importtaksen vallen dan weg.

BYD zal zeker ook onderhoudsservice aanbieden in de EU. Een BEV-autobus is gewoon een grotere E-auto.

edit: en het inzetten op dieselhybride bussen is gewoon nog extra jaren onnodig tijdverlies.
Naja betweter-diesel-Europa heeft nu hopelijk zijn lesje geleerd...


Citaat:
22 december 2023 12:16

De Chinese autoreus BYD bouwt in Hongarije zijn eerste Europese fabriek voor elektrische en hybride auto's. Dat moet de autobouwer **verlossen van Europese importheffingen op Chinese auto's.

BYD maakte zijn beslissing vrijdag bekend via een bericht op het Chinese sociale medium WeChat. De fabriek komt in de buurt van de Zuid-Hongaarse stad Szeged en zal volgens het bedrijf 'duizenden nieuwe banen' creëren.

Details over de nieuwe fabriek ontbreken vooralsnog. Het is niet duidelijk hoeveel BYD zelf investeert en op hoeveel subsidie het kan rekenen van de Hongaarse regering van premier Viktor Orbán. Ook is nog niet duidelijk wanneer de fabriek operationeel moet zijn en hoe groot de capaciteit ervan zal zijn.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 5 januari 2024 om 10:48.
Micele is offline   Met citaat antwoorden