Los bericht bekijken
Oud 6 januari 2024, 22:24   #7
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.581
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dus, U kan weerleggen dat een Hyundai dealer $60K vraagt om een accu te vervangen in een $50K wagen vanwege een gedeukte beschermplaat?
Lijkt me eerder een prima systeem om snel een "jonge 2dehands" of "directiewagen" te maken.

Of u kan weerleggen dat mijn 2005 - 2010 wagen geen €5K aan herstellingskosten had na een aanrijding die bij mijn oude Fiat wat verf van de stalen bumper had geschraapt.

Tof. Ik ben benieuwd welke privé detective u daar voor in de arm neemt.

Indien ik U het leven makkelijker kan maken, ik kan U de informatie over mijn eigen "relevante wagenkosten", waarbij ik geen uitgebrande auto had (niet elke wagen is een Ford Pinto, of rijd op nitroglycerine zoals in actiefilms), via PM sturen.
Citaat:
https://thedriven.io/2023/05/16/petr...fire-than-evs/

Petrol and diesel cars 20 times more likely to catch fire than EVs

MAY 16, 2023

Contrary to common disinformation about electric vehicles, data from the Swedish Civil Contingencies Agency (MSB) has shown that EVs are 20 times less likely to catch fire than petrol and diesel cars.

Contrary to common disinformation about electric vehicles, data from the Swedish Civil Contingencies Agency (MSB) has shown that EVs are 20 times less likely to catch fire than petrol and diesel cars.

The MSB says that during 2022 there were a total of 106 fires in various electrified modes of transport in Sweden, but that 38 of these were in electric scooters and 20 were electric bicycles.

Only 23 fires were reported in electric vehicles in 2022 making up just 0.004% of Sweden’s fleet of 611,000 EVs.

In contrast, over the same period, some 3,400 fires we reported in 2022 from Sweden’s 4.4 million petrol and diesel cars representing 0.08% of the fossil car fleet.

This means that in 2022 a petrol or diesel car in Sweden was around 20 times more likely to catch fire than an electric vehicle.

EV fires are declining

Furthermore, fires in electric cars are declining. The MSB says the number of fires in electric cars has been around 20 a year over the last three years, although the number of electric cars over that tie has almost doubled. Presumably, this is due to EV makers improving fire suppressing designs in newer models.

So the next time someone starts talking about fire risks associated with EVs, tell them they’re 20 times more likely to have a fire driving a petrol or diesel car!
Daarom, ICEs vermijden als pest en cholera.

Aja, het Model Y is nog iets veiliger bij laterale impact dan het model 3:

op 6 criteria (zie afbeeldingen)
Citaat:
https://www.euroncap.com/en/results/tesla/model+y/46618

Lateral Impact 15.8 / 16 Pts
Citaat:
Dus, U kan weerleggen dat een Hyundai dealer $60K vraagt om een accu te vervangen in een $50K wagen vanwege een gedeukte beschermplaat?
Als dat zo is, wat JIJ moet aantonen, dan is die wagen sowieso per totale verklaard door de verzekering. Uw punt is?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 januari 2024 om 22:34.
Micele is offline   Met citaat antwoorden