Los bericht bekijken
Oud 9 januari 2024, 06:53   #152
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De lokeend is teruggefloten, nadat Smeyers de deur probeerde open te doen heeft Diependaele ze op televisie terug dicht gestampt.

Citaat:

Vlaams minister Diependaele (N-VA) slaat deur opnieuw dicht: “Ik wil niet samenwerken met Vlaams Belang”

Vlaams minister van Begroting Matthias Diependaele (N-VA) vindt niet dat zijn partij na de verkiezingen in juni kan samenwerken met het Vlaams Belang. Dat maakte hij maandagavond duidelijk in Terzake. De extreemrechtse partij heeft volgens hem “geen duidelijke visie voor waar we naartoe moeten” en sommige ideeën zijn zelfs gevaarlijk, zei hij.

Diependaele reageerde in Terzake op uitspraken van zijn partijgenote, Vlaams Parlementslid Sarah Smeyers. Zij zette de deur voor een samenwerking tussen Vlaams Belang en N-VA na de verkiezingen in een interview met Vlaams Parlement TV vorige week wagenwijd open.
De minister ziet daar echter vooral inhoudelijk grote problemen in. “Ik wil niet samenwerken met het Vlaams Belang. (..) Van heel veel thema’s weet ik niet waar ze voor staan, ze praten mensen naar de mond, maar hebben geen visie”, klonk het. “Het is gekanaliseerde boosheid die ik enigszins kan begrijpen, maar die geen oplossingen biedt.” Op andere thema’s vindt Diependaele het Vlaams Belang dan weer “gevaarlijk”. “Ik heb vier jaar keihard gewerkt om de begroting in orde te krijgen. Als ik in debat ga met het Vlaams Belang heb ik echt angst dat we heel dat werk onderuithalen.”
https://www.hln.be/binnenland/vlaams...lang~a7c76ad8/
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden