Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee
Ik geef gewoon mijn mening.
En ik weet dat het enige dat gematigde en eenzijdig pro Zion supporters eventueel kan tot rede brengen het gedrag van de illegale Joodse kolonisten en de IDF is. Zij zijn hun ruiten aan het ingooien.
Ik ben niet pro Israel of pro Palestina of beter gezegd ik ben pro Palestijnse zowel als Israelische burgers.
De staat Israel was een historische vergissing, maar je kan de klok niet terugdraaien. Israel is een feit en iedereen gaat ermee moeten leren leven en Israel gaat ook moeten leren leven met de Palestijnen.
|
En de Palestijnen gaan met die realiteit moeten leren leven, niet vergeten.
Er leven nu 1,6 miljoen Palestijnen in Israël, tussen de joden. OK, misschien als 2de rangs burgers maar ze kunnen zelfs stemmen, als ze willen.
Het probleem is daar net zoals hier gewoon moslims, zelfs deze die in Israël leven zijn niet tevreden. Hun buurten zijn vuilnisbakken en overal misdaad, al proberen ze de schuld hiervan ook op de joden te steken omdat die het zogezegd zouden toelaten. De problemen van moslims zijn altijd iemand anders z’n schuld.
Een kort gesprek op NPR over Palestijnen die niet willen gaan stemmen (net zoals hier), vervuilde leefbuurten met kleine kinderen die op straat spelen (net zoals hier) en de hoge graad van misdaad onder moslims, ook tegenover elkaar (net zoals hier). Het is allemaal zo herkenbaar en frustrerend.
https://www.npr.org/2022/10/31/11329...ad-of-election
Despite Israeli government efforts to combat Arab crime in the past year, she thinks Israel has tolerated it because it makes Arabs look bad.