Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Niet om 5u 's ochtends. En ik moet toegeven, de autokloterij in Brussel werpt wat vruchten af.
Nu de deelstep-barricades, de wandelende tenten met kinderschare en de paar patserbakken laten verdampen, en het wordt zelfs geniaal om te fietsen in deze omgeving.
|
De groenen vonden het in Antwerpen niet nodig Bart De Wevers pro autobeleid te milderen door ermee in coalitie te gaan. Gender, hoofddoeken en framing waren veel belangrijker voor hen. En de verkeersambtenarij is de blijkbaar enige waarover De Wever enige controle heeft. Voor het VB is het verkeersbeleid onder De Wever een automobilistenpestbeleid omdat er wat parking werd afgeschaft rondom straten waar het verkeer altijd stilstaat en er in enkele doodlopende straten woonerven werden ingericht. De Winter en Annemans hebben duidelijk teveel benzine- of dieseldampen gesnoven. Feit is dat de stad overal sluikverkeer faciliteert om de ring te ontlasten. Behalve in sommige delen van de binnenstad wordt Antwerpen een echte hel voor de zwakke weggebruikers. De Wevers verkeersbeleid trekt echt op geen zak, hij is een hellhole vele malen erger dan Brussel aan het creëren. Hij is de burgemeester van de toeristische binnenstad en de parking maar niet van de districten waar de meeste Antwerpenaren wonen.