Discussie: Genocide
Los bericht bekijken
Oud 10 januari 2024, 07:39   #88
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Eerder vabdaag heb ik het volgende gepost: ....

Uw sentimenten in deze kwestie zijn niet aangeboren, dunkt mij. (1)

Die sentimenten van (extremistische) moslims ook niet, dunkt mij. (2)

Als we het daar over eens kunnen worden is er wellicht een andere en humanere benadering mogelijk van de problematiek waarvoor u hier nogal drastische oplossingen adviseert. (3)

Anders moeten we ons begrip van humaniteit, of gewoon menselijkheid maar eens gaan bijstellen. En dan verliest elke discussie enige zin. (4).

--- Ik geeft toe, het zijn geen directe en duidelijke vragen. Maar ik heb ze genummerd om ze te markeren.

Als we het over vraag 1 eens zijn dan zijn we het ook eens over 2 denk ik.

Bij 3 en 4 opper ik de mogelijkheid om in plaats van genocide van moslims iets te veranderen aan de dogmatiek achter de terreur van 7 oktober. Ik voeg toe, aan de leer van de Jihad. Wil u dat overwegen?
Zie ook https://islamwaarheid.com/jihad-en-geweld/

Het internationale gerechtshof dat de aanklacht genocide van Zuid-Afrika behandelt zal toch ook de leer van de Jihad moeten betrekken in haar overwegingen. Zo'n volk zal je nabuur maar eens zijn. Ziet u mogelijkheden?
1 neen, het resultaat noemt men ervaring
2 daar twijfel ik aan, dat zit in in hun genen en is het fundament van hun opvoeding en geloof
3 na tientallen jaren het enkel bergaf te zien gaan rest er geen oplossing dan een drastische, alle andere opties zijn geprobeerd en uitgeput
4 Om een quote te gebruiken: menselijkheid/beschaving is slechts een heel dun laagje vernis op het barbarisme dat in ieder schuilt. In de ene al wat meer dan de andere. Islamieten moeten het m.i. zonder pot vernis doen.

Uw voorstel tot leer van de jihad kan mijn rug op. Wie oorlog en terrorisme voert omwille van een imaginair vriendje ontbreekt meer dan één vijs in zijn hoofd.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 10 januari 2024 om 07:41.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden