Los bericht bekijken
Oud 14 april 2005, 11:18   #5
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

OK. 3 VB'ers op een rij.
En ik blijf het misbruik, misleiding vinden. Gentse Stroppendragers als logo, als gemeenteblaadje voor het Vlaams behang? Terwijl wij bezig zijn met het organiseren van de Gentse Feesten?

Hier, boventitel:
"Eindelijk een blad dat zegt wat u denkt!" [size=1](wedden van niet?)[/size]
[size=5]De Strop[/size]
[size=1]"informatieblad van, voor en door Gentenaars"[/size]

En dan vervolgens, in het groot: "een persoonlijke mening, mag dat nog?"

Volgens het Vlaams Behang niet, getuige de reacties die ik krijg op mijn poster:
Vlaams behang, cultuurfascisten
Dus dan vind ik het érg misleidend dat ze de Strop (een Gents symbool) misbruiken voor propagandistische doeleinden. Dat is het zelfde als de Lonsdalers, die het merk Lonsdale kapot maken. Een merk dat is opgezet met altruïstische instelling, een merk dat was opgezet om de (zwarte) minderheden in Londen er hogerop te helpen. Pure discriminatie dus, een "white power movement". Dat zien we nu ook met de strop, want als ik nu een Gentse strop zie, denk ik automatisch aan het misbruik ervan door het VB. En ga ik de drager ervan bijna automatisch verketteren. Of eerst vragen of hij/zij misschien VB'er is.

En dat is misbruik van het symbool "De Strop".
Simpel maar doeltreffende propaganda. Ik hoop dat het VB erop wordt afgerekend bij de volgende verkiezingen. Stelletje schoften. (En ja, ik weet het, ik ben geschift. Ik hoor het liever van jullie dan van iemand die bij zijn volle verstand is).