Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox
De helft van de lijngebruikers betaalt niet eens voor de dienstverlening en dan zitten ze te zagen dat de dienstverlening geschrapt wordt. Wat sommigen niet lijken te begrijpen is dat de kostendekkingsgraad van de lijn 20% bedraagt. Dus 80% van de middelen komt van belastingsgeld en nog vinden sommigen dat blijkbaar niet voldoende. Neen, sommigen vinden dat iedereen op elk moment van de dag een bus moet kunnen nemen. Wel, dat kan. Als je in een stad woont. Als je er voor kiest om in het hol van pluto te gaan wonen, moet je er maar bij nemen dat je zelf moet voorzien in je vervoer. Koop een auto, koop een fiets, pak een taxi.
|
Je doelt op de talloze zwartrijders die niet eens gecontroleerd en/of beboet worden? Die maken gebruik van deze dienstverlening voor de lol, kat-en-muis spelletjes uit verveling, niet omdat ze het vervoer nodig zouden hebben.
Dat zijn dan meestal ook degenen die belastinggeld kosten en niet en niks bijdragen aan de 80% middelen waarmee het overheidsbedrijf De Lijn hun openbare dienst aan de bevolking zou moeten kunnen bekostigen.
Bovendien vergeet je ook nog eens gemaksbehalve dat belastingbetalers, behalve voor die 80% "werkingsmiddelen", OOK nog eens allemaal een, steeds duurder,
ticketje betalen voor die dienstverlening.

Als daarvan samen de kostendekkingsgraad al niet meer kan betaald worden, dan schort er iets bij dat bedrijf aan het beheer van hun financiën.....misschien is er dan teveel en te duur (mis)management?
En het is niet omdat je op de buiten woont, dat er geen dienstverlening voor
openbaar vervoer door de overheid beschikbaar zou moeten zijn aan de bevolking, dat is helemaal niet alleen voorbehouden aan stadsmensen.
