Los bericht bekijken
Oud 14 april 2005, 12:33   #91
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door an1959
Wt is een ervaringsdeskundige...Als je 45 jaar actief aan de basis werkt,hebt je zoal wat alles gezin en gehoord,wat er in de GRASSROOTS allemaal scheef loopt,en als je er dan ook actief meehelpt om er IETS AAN TE VERANDEREN,lukt dat aardig,als je in een lange termijndenken,iedere dag iets aan doet.
Rome is toch ook niet op één dag gebouwd!!!!!!!
Als wij gingen spreken,werden we ,ook in de sociale school aangekondigd als"Sociale werkers,zonder specifieke vooropleiding..."
Dit gaat dan van werken MET GAST-arbeiders,in Basisgroepen op lokaal-Nationaal als Europees verband,C.A.W ,Kringloop-centrum etc...
Maar de basis voor dit engagement werd gelegd,en dit gedurende 10jaar in de V.K.A.J in Limburg,waar zien oordelen &HANDELEN een vast gegeven was...Ik ben dus zéér possitief ingesteld,omdat ik zie,dat er vooruitgang is,wat anderen ook mogen beweren.Ik geloof in de kracht van het POSSITIEVE denken.
Je gedachte goed hier op het forum spreekt me sterk aan. En wat zijn ervaringsdeskundigen - dat zijn mensen die met armoede - asociale uitsluiting en of asociale miserie ervaring hebben. De dingen aan den lijve hebben ondervonden. Velen durven daar echter nog niet mee uit de kast komen - een beetje gelijk met de homo s - de armen zullen volgens mij ook moeten leren uit de kast komen. Hun eigen emancipatorische strijd voeren. Wij moeten ons solidarisme zelf maken of beter nog het teloorgegane natuursolidarisme herstellen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline