Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac
|
Het is inderdaad niet allemaal zonneschijn.....Hertz heeft moeilijkheden om de EV goed in te passen in het verhaal van auto-verhuur,om allerlei redenen.De meest perfecte toepassing ervoor was,vanuit de firma,de verhuur aan ride-sharing klanten,maar helaas veroorzaken die juist aanhoudende schade die,bij EV's,blijkbaar duurder is om te doen herstellen....Tevens,en dat blijkt natuurlijk maar na een 3-tal jaar,blijkt er sprake te zijn van onverwacht grote waardevermindering op EV's in de tweede-handsmarkt....
Dit,restwaarde, is ZEER belangrijk voor een autoverhuurder/leaser omdat wagens reeds na korte tijd buiten geduwd worden.........Het plaatje klopt niet helemaal.
Dit,de mededelung aan de SEC is overigens de bron van het verhaal over de beslissing van Herz om dan maar 20k EV's buiten te duwen MET opname in de boeken van een waardevermindering (dus met het toegeven dat het afschrijfmodel niet werkte)en hen te vervangen door ICE's..
https://www.sec.gov/ix?doc=/Archives...z-20240111.htm
De firma is niet tegen EV's maar vindt er het business-model niet voor....heeft er dus te veel....
Hiermee gaan ze niet kunnen lachen op de hoofdkwartieren van Tesla BYD,etc.....als EV's het na enkele jaren DAAR niet waarmaken.....tsja...(ik ben overigens ook stomverbaasd....dacbt dat dit een VOORBEELD van een usercase zou zijn....maar kijk)
Een sidenote:
Overigens,in een extreem grote ironie is de tweedehandswaarde van de "verouderde" ICE,in redelijke staat ,zeer robuust,ook aan onze kant van de plas.....ik moet daarvoor maar 5 minuten wandelen om zelfs (in mijn ogen dan) gekke prijzen te zien op 5 jaar oude ICE's van bekende (Franse) modellen