Los bericht bekijken
Oud 28 januari 2024, 21:36   #114
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.706
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik versta die wens om geschrapt te worden in principieel opzicht. Maar uiteindelijk is het maar papier. Ik was rond de leeftijd van 15 al klaar met het geloof. Niet dat ik één of ander trauma meemaakte op school of in de parochie. Maar ik wist voor mezelf dat ik het simpelweg niet geloofde, en liet de katholieke kerk buiten mijn bestaan. De schandalen die in tussentijd meer en meer naar boven kwamen versterkten die afstand nog. Maar of ik nu als lid in hun boeken staat of niet interesseert me in wezen niet.

Ik beschouw mijn naam in het doopregister niet als een lidmaatschap maar als een louter registratie van die doop als gebeurtenis.
In het eerste leerjaar lager onderwijs voelde ik de katholieke nonsens al als hetzelfde soort prietpraat aan als sinterklaas. Daar heeft de onzin om mijn communie te doen of mij te laten "vormen" niets aan veranderd.

Jouw naam in het doopregister mag voor jou niet meer zijn dan een louter registratie, IK wil door niemand meer beduveld worden. Ook niet door Belgische piskoppen. Niks te louter registratie. Schrappen mijn naam uit dat register godverdomme!
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 28 januari 2024 om 21:40.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden