Los bericht bekijken
Oud 27 mei 2003, 17:49   #125
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lorenzo
En dit uit schrik dat de USSR Europa zou veroveren, en zo een van de belangrijkste markten zou hebben afgesloten voor Amerikaanse kapitalistische producten.
Aaaah!!! Bwah, dat ga ik niet ontkennen, want dat kan best wel eens waar zijn. Meer nog: ik denk dat het waar is. Maar dat is een heel ander verhaal als die bullshit die ik hoor dat Amerika tegen de Russen zou gevochten hebben ten voordele van de Nazi's.

En dan? Redenen zijn zelden onzelfzuchtig. Of denk je dat de Amerikanen uit sympathie met al die brave Europeanen hebben meegevochten? Of de Kroaten collaboreerden met de Duitsers omdat het wel toffe kwieten waren? Of de Italianen meededen met de Duitsers omdat ze een gelijkaardige ideologie hadden (misschien interessant om te weten is dat Italië de oude Mare Nostrum nastreefde)? Of de Russen uit sympathie een non-agressiepakt sloten met de moffen? Of de Duitsers in WOI uit sympathie met het communistische gedachtegoed Lenin tot in Moskou hielpen? Of de Walen belgicistisch zijn uit waar pattriotisme? Of Louis Michel in Kongo het mooie weer maakt uit sympathie of filantropie met al die Kabilakes?

Wij Vlamingen moraliseren te veel over politiek, en de N-VA is in hetzelfde bedje ziek. Elk land streeft zijn eigen belang na, en aangezien de Vlamingen geen eigen land hebben, noch -ondanks onze demografische meerderheid- een dominante groep zijn in een staat, kennen wij dat soort -laat ons eerlijk zijn: weinig eerbare politiek- drang niet naar het nastreven van onze belangen.

Kijk maar op dit forum: het stik hier van de kwieten die tegen hun eigen belangen ingaan: drugs legaliseren, onze taal doen verachten, de diefstal vanuit Wallonië doen verdergaan, de discriminatie van onze eigen taal aanmoedigen, en daar nog allemaal nog trots op zijn ook. Ik vind het echter dwaasheid.

Citaat:
Daar draaide het om: GELD! Zoals ook nu!
Welcome to the world...

Citaat:
Het is bewezen dat grote Amerikaanse bedrijven tijdens de oorlog zaken deden met de Nazis.
Oh, maar daar twijfel ik niet aan, het ligt volledig in de natuur van de Amerikanen. Laat me raden? Ford (Henry Ford was zelf waarschijnlijk een nazi)? GM? IBM? Voor de oorlog dealde België ook op grote schaal met de moffen, tijdens de oorlog was dat niet meer mogelijk natuurlijk, omdat ze dan al hier zaten

Citaat:
Dat Duitse regimenten zich aan de Amerikanen hebben overgegeven zodat die veel vlugger naar Berlijn konden optrekken om zo de communisten voor te zijn - waar ze niet zijn ingeslaagd.
Daar heb ik ook al over gehoord... Kan best zijn... Ik vraag me af of de Lange Mars van de Russische collaborateur in de Waffen SS Vlassow geen eigen leven is gaan leiden en of het plots leek of iedereen zich overgaf. Van Vlassow is het te begrijpen dat ie zich liever aan de Amerikanen overgeeft dan aan de Russen (al heeft dat bitter weinig uitgehaald). Maar als je ziet hoe fanatiek er tot het einde werd gevochten, vraag ik mij af of dit algemeen was.

Citaat:
Het is bewezen dat de USA Duitse regimenten opnieuwe heeft bewapend uit schrik dat de USSR de amerikanen ging aanvallen - wat gelukkig niet is gebeurd.
Tijdens of na de oorlog, want dat is de hamvraag in deze discussie?

Citaat:
Het is bewezen dat de USA de atoombommen heeft gebruikt om de USSR te waarschuwen voor een eventuele verovering van Europa en om zich aan de afspreken van Jalta te houden....
Ja? Is dit zo? Zijn die atoombommen tot dat doel gebruikt? Dat lijkt me niet evident, en die bewijsvoering zal je me toch eens moeten voorleggen.

Citaat:
Gewoon even ter zijde....
Dito mijn commentaar

Enne... Heeft zijn beleid u al geschaad?
Enne... Op welke internationale vriend ga je rekenen voor steun in de UN eens het zo ver komt dat Vlaanderen zijn onafhankelijkheid zal uitroepen? Frankrijk?