Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele
• En dit jaar was het reeds bijzonder koud in Noorwegen (tot -28°C in het landelijke zuidoosten), wat Bjorn Nyland niet weerhield de 5 januari een 1000 km test te doen met een recente MG4 XPower dual motor 64 kWh, dus rijden-snelladen bij gemiddeld -22°C over de hele rit. En dus de slechtste omstandigheden voor rijden en snelladen, de verwarming van de wageninterieur moest op 28°C staan voor normaal comfort, ook deels licht besneeuwde snelweg, enz...
• Interessant vergelijk omdat de MG4 64 kWh reeds een 1000 km-test de 13 juni 2023 (+11° C) achter de rug had.
Weliswaar de half zo krachtige MG4-versie, met 2 kWh/100 km lager normverbruik en maar 1 motor/RWD. Maar het NCM batterijpack en snellaadtijden tot 140 kW zijn identiek.
Over 1000 km scheelde het amper 1 uur 35 minuten, ondanks veel hoger verbruik en navenant trager snelladen wegens echte diepvriestemperaturen, zie hieronder, met QED filmpjes
|
"de verwarming van de wageninterieur moest op 28°C staan voor normaal comfort " ??????? -> reden is de regeling klopt niet ...... 24°C instellen is ongeveer 20 a21°C in de auto ......Misschien beter eens goed informeren bij mensen die een MG4 hebben.