Nu ik ga eens zonder te lezen mijn mening geven:
Je kan RU doen capituleren, als je Moskow zou kunnen bezetten. Maar..
Volgens mij kunnen we die Atomic-Beer niet raken op die manier om daarr een nieuwe leiding te zetten.
Dat heeft op een of andere manier wel een consequentie. Dat betekent dat elke leidingsswitch van Pt. naar zijn opvolger zorgt voor een soort continuiteit van de cleptocracy die daar momenteel heerst. Bijkomend kunnen we onmogelijk hun wapenfabrieken systematisch ontmantelen, wat in feite een aardig voordeel kan zijn. We kunnen wel UKR de middelen geven om dat te doen in hun streven naar vrede met RU
Tweede leidt de huidige overinvestering in wapenwedloop door RU, waarbij ze 30% van BNP investeren in wapens en geswitched zijn naar een oorlogseconomie, en bovendien nog de steun krijgen van China, die een kampioen is in productie... dat we hier een geweldspartner zien ontstaan op wereldschaal die probeert het equivalent van de NATO te investeren in wapens... Concreet betekent dit binnen 5-10 jaar dat RU idd klaar kan zijn om opnieuw een buurland op te peuzelen.
Ten derde, lijkt mij er één intessante beweging ontstaan in Indie, die ontdekt dat zijn beloofde te leveren tanks momenteel prioritair naar UKR gaan, dat zij niet de beste wapens krijgen van een buur die eerder zoekt om zijn buren inferieur te houden, en die bovendien niet zo betrouwbaar lijkt te zijn als buur omwille van zijn neiging tot proxyoorlogen. Dus Indie zou nog eens als partner met het westen kunnen zorgen voor een opschaling in productie waardoor het blok RU-CN een iets kleinere schaal haalt dan EU-VS-Indie.
Ten vierde kan RU maar op één manier overstag gaan, de dag dat CN snapt dat RU idd beter zijn wapens wordt afgenomen, en stopt met leveren zodat een wereldcoalitie die Russische stal kan uitmesten.
Een ander ideaal scenario is dat landen zoals Georgie, Kazakstan en andere provincies hun kans schoon zien om af te scheuren uit het russische keurslijf en hun eigen koers gaan varen... Ook dat is een mogelijkheid Je ziet het kan eigenlijk alle kanten uit en zal afhangen van toevallige beslissingen van landen zoals CN, Indie,Arabie en Afrika
Of waarom niet idd subtiel lobbywerk van Amerikanen en bij voorkeur Indie en China om provincies los te weken uit die Russische beer, om zo die machtsblok, zoals bvb de heerlijke president van Mongolie laatst wees op het eenvoudige feit dat russen boven hun macht spelen versus Mongolie..
In elk geval: het oorspronkelijke doel om de NATO weg te houden van de Russische grens, draait precies omgekeerd uit, en idd de NATO zit nu dubbel zo dicht in de oorlogsretoriek van Pt geredneerd.
Het ideale scenario groeit de NATO vlek verder voorbij Turkije... om zo idd een volledige omsingeling te bekomen van Rusland... een kwestie van dat probleem zoveel mogelijk de lust te ontnemen om nog proxyoorlogen te voeren
Laatst gewijzigd door brother paul : 15 februari 2024 om 17:15.
|