Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo
Je kunt er zeker ook een getal op plakken hoeveel hiervan politieke gevangen waren.
* weduwen moeten dus maar hun mond houden.
|
Geen idee hoeveel ervan politieke gevangenen waren.
Mijn punt was dat Russische strafkolonies niet bepaald een luxeresort zijn en Navalny's eigen doctors hebben in het verleden al gewag gemaakt dat hij speciale medische behandelingen nodig heeft. Kerngezond was hij dus blijkbaar niet echt.
In die zin is een natuurlijke dood in die gevangenis in mijn ogen alleszins een plausibele mogelijkheid. Je kan dat dan natuurlijk nog altijd perfect als een vorm van moord zien - i.e. het niet verstrekken van de nodige medische zorgen.
Mbt de weduwe van Nawalny, de meeste mensen wiens dierbaarste net is gestorven zijn niet toevallig aanwezig op een grote nato conferentie, hebben geen speech klaarliggen om Putin te beschuldigen en zouden te aangedaan zijn en hun verdriet persoonlijk willen verwerken.
Ieder verwerkt op zijn eigen manier natuurlijk maar het is erg toevallig en tezamen met de onmiddelijke beschuldigingen en daaraan gekoppeld geschreeuw om meer geld en wapens voor Ukraine verdacht.
I.e. zelfs als Putin hoogstpersoonlijk Nawalny gedood zou hebben waarom zouden we dat als een reden moeten zien om meer geld en wapens naar Ukraine te sturen? Daar gaan onder lijden:
- hopen ukrainers en russen die lijf en leden/have en goed verliezen
- degenen die voor de rekening opdraaien (ie de belastingbetaler hier)
Putin zal daar persoonlijk niet onder lijden. If anything en dat leert de geschiedenis ons constant zet het hem nog steviger in het zadel. Niks efficienter om eenheid te creëren dan een externe vijand.
Ik bedoel maar.. leg mij eens uit hoe precies ik de link moet zien?
- veronderstel dat Putin daadwerkelijk Nawalny heeft laten uitschakelen (hoewel het nog steeds akelig stil blijft over een plausibel motief hiervoor)
- hoe gaat tonnen wapens en geld leveren aan Ukraine dat op een of andere manier 'beter maken'?