Los bericht bekijken
Oud 21 februari 2024, 22:31   #6
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Woordvoerder VIAS: “Doelstelling moet zijn dat er minder verkeersslachtoffers vallen”

Ik betwijfel dat. Moest dat het doel zijn zou men vooral structureel te werk gaan. Bijvoorbeeld systematisch de gevaarlijkste plaatsten heraanleggen en dergelijke. Minder verkeersslachtoffers maar ook minder boetes. Het doel lijkt me eerder staatsinkomsten te genereren. Dat kan bv door flitspalen te zetten waar mensen gemakkelijk in de overtredingsval lopen ondanks het feit dat er op die plaats geen ongevallen gebeuren. Dat kan bv door de politie quota op te leggen van uitgeschreven boetes. Politie wordt dan geen vriend of beschermer meer maar een belastingdienst. Het volk dient dan op zijn hoede te zijn voor elke stap die het neemt. De openbare ruimte wordt dan stilaan een soort van escaperoom. De staat wordt dan ervaren als een politiestaat.
"De doelstelling moet zijn"

Ofwel is er een doelstelling, ofwel is ze er niet.

De doelstelling is cash te genereren, want zoals je terecht aanhaalt, als de doelstelling is, mensen te verhinderen dood te gaan van iets, in dit geval, deelname aan het verkeer, of, zich in de openbare ruimte te begeven, dan zijn er héél wat betere zaken te doen dan een momentane snelheid te meten, daar een arbitraire grens op te plakken, en bij overschrijding ervan, met geweldspleging Uw geld af te nemen.