Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad
Flitscamera's beboeten niet enkel overdreven snelheden maar ook het negeren van verkeerslichten. Enkel camera's zijn duidelijk onvoldoende. Er moeten ook bazooka's gericht worden op de nummerplaat zodat vooraleer een auto ongeoorloofd een kruispunt oprijdt die van de baan geblazen wordt. Men moet ook dringend werk maken van het verplicht naar binnen plaatsen van uitlaat en geluidsisolatie die het lawaai binnen houdt ipv buiten.
|
Strak plan.
Alleen, er is een verschil tussen "maatregelen" nemen om verkeersstromen van mekaar te scheiden, zoals roodlicht-camera's, goede fietspaden, conflict-vrije kruispunten, en nog het belangrijkste, goede en goed-onderhouden wegen met een logische indeling, en "maatregelen" nemen die zo goed als GEEN invloed hebben op verkeersongevallen, maar véééééél geld opbrengen, zoals snelheidsmeting.
Aan het eerste heeft men een broertje dood, want dat vraag "inspanning."
Het tweede daarentegen is quasi "geld drukken."
Kijk naar NL en B;
in NL 11 verkeersdoden per 10.000, in B 32 verkeersdoden per 10.000.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...esearch.com%2F
En vergelijk dat met de inrichting en de staat van het wegennet.
Het aantal verkeersdoden heeft dus fuck-all te maken met hoe streng de "snelheidsmetingen" zijn.