Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Neen... dat is NIET mijn verwijt. Ik stel vast dat ze akkoord gingen, en dat actief mee stemden. Indien ze niet akkoord waren is het heel simpel : dan blokkeer je dat wetsontwerp in de kern. Met als gevolg dat het dan niet naar de plenaire vergadering gaat en er dus niks van in huis komt.
|
Wel, die wetswijziging was de onmiddellijke ramp vermijden en ze weer wat uitstellen, wat niet goed is, maar beter dan de onmiddellijke ramp laten gebeuren. De REDEN waarom N-VA zich moest beperken tot dat KLEINE succesje, was omdat O-VLD dwars lag he.
Kortom, wat de N-VA daar stemde was een piepklein stapje in de goede richting. Maar piepklein. Terwijl de goeie stap zou geweest zijn om de wet af te schaffen maar O-VLD wilde niet.
Het is dus merkwaardig dat O-VLD nu zit te STOEFEN dat zij hetzelfde doen voor 10 jaar als wat "verweten" wordt aan N-VA toen: namelijk de directe ramp vermijden en het probleem vooruit schuiven.
Niettemin is het BLOKKERENDE ELEMENT om de zaak echt op te lossen TELKENS O-VLD, en is het O-VLD die mede verantwoordelijk is dat die wet er is gekomen.
Citaat:
Ze waren akkoord, en proberen dat achteraf leugenachtig te framen dat ze dat niet waren. Tsjeveriger dan dat lijkt me moeilijk haalbaar.
|
Het was beter dan niks. Dus dwarsliggen zou nog erger geweest zijn. Maar er werd belet van het probleem deftig op te lossen en de dwarsligger was O-VLD.
In DEZE coalitie zou O-VLD zich kunnen trachten te verbergen achter Groen, maar die was niet aanwezig in de Zweedse he.