Discussie: Cryptocurrency
Los bericht bekijken
Oud 28 februari 2024, 23:36   #589
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Och kijk, zolang er een idioot kan gevonden worden die bereid is meer voor die “crypto-zogezegde munt” te betalen dan hetgeen jij er voor hebt betaald zit je natuurlijk goed. Dan is het zoals een ticket kopen van een loterij waarvan je weet dat je dat ticket altijd zelf zult kunnen doorverkopen. Maar inhoudelijk is het een zeepbel.
Ik zit reeds een leven lang in beleggingen in aandelen. Het heeft mij toegelaten zaken te kopen die ik mij met mijn onderwijswedde niet zou hebben kunnen permitteren. Mijn aandelen portefeuille bestaat voor ongeveer de helft uit Europese en voor de andere helft uit Amerikaanse aandelen. De beoordeling van de betrokken ondernemingen doe ik met de fundamentele analyse (dus gesteund op boekhoudkundige gegevens) waarbij ik sedert enkele jaren gebruik maak van een Brits computerprogramma (“SharePad”).
Met alle respect voor uw investeringsstrategie en de due dilligence die je uitvoert. Maar denk je dat financiële instituten als Blackrock of Fidelity loterij spelen, en dat hun analysetools niet een paar maten hoger liggen dan degene die gewone stervelingen als jij en ik kunnen gebruiken ?
Nochtans verkopen die nu fondsen die de bitcoin prijs volgen. Zoals goud-EFT's de prijs van goud volgen.
De recente prijs explosie van BTC is zo goed als zeker daaraan te wijten. Net zoals de goudprijs omhoog boenkte toen goud EFT's op de markt kwamen. En die goud prijs is nooit meer teruggevallen naar de toestand voordat het "papieren goud" uitkwam.
Misschien heb je zelf wel fondsen van Blackrock in je portefeuille, dus pas maar op dat er binnenkort geen BTC insluipt.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden