Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler
Pandareus: Ook voor de liberalen bestaan er géén gegarandeerde regeringsdeelnames.
Enkel in de fantasiewereld van De Wever bestaat dat concept.
bron : knack, Bultinck
Citaat:
Op het voorzittersdebat van Knack, Trends en Kanaal Z van afgelopen dinsdag ging N-VA-voorzitter Bart De Wever nog ietsje verder dan anders. Hij eiste een Vlaamse meerderheid in de federale regering en gaf zichzelf een vrijgeleide om op Vlaams niveau met het Vlaams Belang te besturen als die Vlaamse meerderheid er niet zou komen.
De strategie van De Wever doet ironisch genoeg denken aan een koppeling die alle partijen links van hem hebben gemaakt: de afspraak om juist niét met het extreemrechts te besturen. Binnen de logica van het cordon is het Vlaams Belang ‘ondemocratisch’. Hoe noemt De Wever een regering zonder Vlaams meerderheid? ‘Ondemocratisch’.
Het is een poging van De Wever om grip te krijgen op het politieke spel, nu zijn partij in de peilingen verder wegzakt. Maar het cordon haalt zijn kracht uit een simpele morele verwerping van alles waar extreemrechts voor staat. Die logica is helder, en voor iedereen direct begrijpelijk. Wie daarentegen de koppeling van De Wever wil begrijpen, die moet vertrouwd zijn met de finesses van het politieke schaakspel. Uit alle onderzoeken blijkt dat de kiezer dat spel grondig beu is.
bron : knack, Bultinck
Dat is een fragante leugen, Bart heeft dat niet gezegd, nu niet en toen niet.
|
Wat had je gedacht hoe Belgie ging reageren? Heb je nog altijd niet door dat als ze het konden afbrengen jullie ook in het volledige cordon zaten, in plaats van enkel in het federale?
Ik heb het al gezegd over BDW, ik begrijp niet hoe zo'n slimme mens tegelijk zo dom en naïef kan zijn.
Ik geloof wel dat BDW Belgie wil veranderen, maar laat dit in Belgie nu onbespreekbaar zijn. Men zal elk woord draaien en liegen en tegen jullie gebruiken, plus jullie tegen elke prijs aan het VB koppelen.
De N-VA/BDW werkt er opgewekt en blij aan mee. Terwijl jullie- de Belgische krachten en de N-VA zelf, samen de N-VA electoraal kapot maken.