Los bericht bekijken
Oud 4 maart 2024, 11:20   #499
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Beste Schoof, geef toe dat onze Bart DW zich op dat punt wel degelijk op de vlakte houdt, ondanks het feit dat Vlaamse onafhankelijkheid als eerste punt in de statuten van de N-VA vermeld staat. Ik begrijp dat wel hoor, als we voortgaan op de peilingen vertegenwoordigen N-VA + VB nog steeds geen meerderheid in het Vlaams Parlement, ook al zijn we er niet vreselijk ver meer van af.
Ik begrijp die grote naiviteit niet ten aanzien van BDW. Pas op, ik heb ooit ook nog N-VA gestemd. Dat was eerst plezant toen hij zijn groot bakkes opzette tegen Di Rupo. Het kwam aanvankelijk als geloofwaardig over. Hij was goed als orateur.

In 2014 hebben we dan gezien wat het werd. En direct begrepen.

BDW heeft totaal de intentie niet om voor een onafhankelijk Vlaanderen te gaan. Dat waren gewoon trukken van de foor om een flink deel van het VB electoraat binnen te doen, en dat is eens gelukt ook.

BDW zijn jaloersheid ten aanzien van het VB is gewoon de rode draad doorheen zijn carriere. Nu de truuk om het VB leeg te maken mislukt is, blijft er daar niks meer van over he, maar samenwerken is over zijn dood lijk. Daarmee is de fragiele grote minderheid, of kleine meerderheid voor een onafhankelijk Vlaanderen door BDW himself naar de knoppen he, door dat in twee groepen te steken die altijd gescheiden zullen zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden