Los bericht bekijken
Oud 4 maart 2024, 11:42   #503
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik zie Bart maandelijks, we hebben het daar dikwijls over, ik moet Bart volgen in z'n denkwijze.
Het zou inderdaad heel fijn zijn gewoon de onafhankelijkheid uit te roepen.

Maar... maar wat dan?
De chaos?
Er is geen verdeling van centen en / of schulden.
Wie werkt dan voor wie?
Waar gaan de centen heen die binnenkomen?

Nee jongens, daar pas zelfs ik voor.
Een onderhandelde scheiding of confederalisme zie ik wel zitten, omdat dan afspraken gemaakt worden.
Dat confederalisme zou dan neerkomen op een zoveelste staatshervorming die uitloopt op een staatsstructuur die feitelijk overeenstemt met diegene die we in een confederatie aantreffen. Het zou niet beantwoorden aan de theoretische volkenrechtelijke definitie van een confederatie (overeenkomst tussen aanvankelijk onafhankelijke staten). Er zal dus daaromtrent moeten "onderhandeld" worden met het zogenaamde WalloBrux. Ik kan u verzekeren dat dit aartsmoeilijk zal worden. Want als het economisch krachtige Vlaanderen, dat zijn rekeningen fatsoenlijk heeft beheerd, moet gaan onderhandelen met twee entiteiten (Brussel en Wallonië) die financieel diep in de prak zitten, over een staatsvorm (confederatie) waarin ze een eigen verantwoordelijkheid moeten dragen voor hun financieel beheer en hun schulden, dan garandeer ik u dat ze flink zullen steigeren.