Los bericht bekijken
Oud 7 maart 2024, 17:07   #49630
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
"Dalibor" die nog nooit een voet in Rusland heeft gezet, zal het eens zeggen.

Het verschil tussen Russen/Oekraïners/ etc. is dat ze weten dat wat ze in de media te zien krijgen propaganda is. In het Westen zijn veel mensen gewoon te dom om dat in te zien.

Mooi voorbeeld de reportage van Rudi Vranckx over Moldova.
Ik ben daar al veel geweest heb met tal van mensen gepraat.

Vranckx praat niet met mensen in Transnistrië. In Moldova praat hij met een journalist van "onafhankelijke" (= pro-westerse betaald door allerlei westerse regeringen en NGO's) media, die beweert dat de talloze betogers tegen het autoritaire regime in Kishinev betaald worden door Rusland. Moraal van het verhaal, die betogers zijn Russische agenten en dus moeten die betogingen verboden worden. Net hetzelfde dus als wat men Poetin verwijt.
Dat een heel groot deel van de bevolking dat regime haat, krijgt Vranckx niet over 'n lippen, maar de journalist voegt er zelf aan toe "als ze niet gecorrumpeerd worden door geld wordt hun hoofd gecorrumpeerd door propaganda". Net alsof zo'n reportage maken waar meer een klok aan bod komt GEEN propaganda is.
Hij bezoekt ook een dorp dat in heel Moldova bekend staat als anti-Russisch al sinds de jaren 90, en ja daar hoort hij wat zijn broodheer graag hoort. Andere Moldaviërs komen niet aan bod, hoewel de pro-Russische oppositiepartijen volgens alle peilingen net voor ze verboden werden de verkiezingen zouden willen.

Met democratie en vrije media heeft dit alles niets te zien, wel alles met propaganda oorlog en een nieuwe koude oorlog.
Mensen die niets van de regio kennen kunnen uiteraard om de tuin geleid worden door zulke reportages.
Wat ik me bij zo'n "ik ben daar geweest, jij ook?..." uitspraken dan afvraag. Ben je eigenlijk wel al eens in de VS of in het VK geweest? Want ja, hoe kan je weten dat dat echt imperialistische assholes zijn, als je daar nog nooit geweest bent?

Denk daar maar eens over na, Tom!