Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis
Het effluent water zal wel verwerkt worden en geloosd worden in het oppervlaktewater.
|
Ik hoop het, da's nu eenmaal Europees in normen gegoten.
Citaat:
Punt blijft dat je grondwater wel op die manier uitput aan een snelheid hoger dan dat het zich aanvult.
|
Daarvoor bestaan metingen en normen. Althans, voor bedrijven die winst maken in België (of voor de bedrijven die geen koffertjes onder tafel door schuiven)
Citaat:
Hopelijk wordt dit afvalwater geloosd conform de emissienormen.
|
Met maandelijke controles van de VMM, en regelmatige bezoeken van de Vlaamse milieuinspectie, alswel verplicht dagelijks rapporteren van de meetresultaten heb ik daar wel vertrouwen in.
Er is ook geen sjoemelen bij nodig voor de installatie die ik beheer. Da's wel 3 uur werk per dag, 5 dagen op de week, 52 weken per jaar voor 500m³ per dag, dat een lokaal beekje properder maakt. (stroomopwaarts zit het stampvul met landbouw-afval, zoals meststoffen en restjes -cides, stroomafwaards voldoet het aan de norm)
Oftewel, basiskost van de installatie per jaar 700 000 KWu elektriciteit, €70 000 aan manuren (loonlast en exta kosten daaraan verbonden bijgeteld) €4000 aan laboratorium verbruiksgoederen.
En dan nog eens componenten, verbruiksgoederen zoals NaOH, H3Po4, NaHCL, externe controles (Eurofins) en dergelijke.
Pak'mbeet €1 000 000 voor het zuiveren van 180 000m³ fabrieksafvalwater.