Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler
Oppositiepartij PVDA verzet zich tegen de geplande sanering bij busbouwer Van Hool. De partij roept de Vlaamse regering op om te investeren in het bedrijf. "De Lijn moet onmiddellijk elektrische bussen bestellen bij Van Hool in de Kempen via het raamcontract van 2021 en mee participeren in het bedrijf", zegt Vlaams parlementslid Jos D'Haese.
Er is inderdaad een raamcontract voor bussen voor De Lijn.
Maar .........
Vanhool geeft zelf aan dat ze: - Niet in staat zijn om op de gestelde termijn te leveren.
- Verlies maken indien ze bussen moeten bouwen aan de voorwaarden in het raamcontract zoals overeengekomen in 2021.
- Geen of onvoldoende capaciteit, middelen en onderdelen hebben om bussen te bouwen, laat staan binnen de gestelde termijn.
De keuze voor BYD is een logische keuze, volgens de normen die nu gelden op Europees vlak.
Macedonië, zou volgens sommigen een betere keuze zijn, ze vergeten dan wel dat Macedonië niet in Europa ligt.
Volgens reserves bescheiden mening, moet Europa dringend bijsturen vooraleer de Chinezen hier alles overnemen om daarna te produceren van uit China en van daaruit ons gaan bevoorraden.
Wij zullen ondertussen onze dienstensector wel uitbouwen.
|
*Plannen van gigabatterijfabrieken in Europa zijn er genoeg, maar de
BANANAs de NIMBYs en de CAVEs vertragen de werken en de productie zolang mogelijk. Bestaan die in China?
En dan heb je nog de wokes en burocratie enz... (denk maar recent aan Tesla die 100 ha in niemandsland wou uitbreiden voor een batterijfabriek en de nodige spoorweginfra)
* ik denk dat er nog geen 10% van de Europes planning (GWh projecties) gerealiseerd gaat geraken tegen 2030. En dan mogen Amerikanen (Tesla), Koreanen, Japanners en Chinezen volop meehelpen.
Citaat:
https://www.energy-storage.news/near...cond-facility/
‘Nearly all’ lithium battery gigafactory projects in Europe face delays, while CATL announces second facility
By Cameron Murray August 18, 2022

A snapshot of Europe’s gigafactory projects, taken from Dr Heiner Heimes’ ‘Battery Atlas’ of the European sector. Image: Battery-News.De.
|