Los bericht bekijken
Oud 19 maart 2024, 10:25   #74
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wat valt er over te zeggen?

De ziekenkassen verdienen daar een flink besmeerde boterham mee. Zij betalen die zieken uit elke maand, daardoor glijden er jaarlijks vele miljarden door hun vingers waarvan er ongetwijfeld een aantal van aan de vingers blijven kleven.
De ziekenkassen zijn afdelingen van het politieke profitariaat.

De honderdduizenden 'ziekenkasinvaliden' blijken hun gehele carrière ongeneesbaar, tot dat ze op de dag dat ze op pensioen gaan allemaal wonderbaarlijk genezen en geen ziekenkas meer trekken.

Het is gewoon de zoveelste vorm van politieke afzuip. Laat die invaliden passeren bij de dienst FOD die over de (echte) invaliden gaan die niet wonderbaarlijk genezen als ze op pensioen gaan en ik verzeker u dat 99% van hen afgekeurd worden = geen ziekenkas of invaliditeit meer trekken, maar terug mogen gaan werken.
99% is misschien wat veel.
Maar een bepaalde aandoening hebben, wilt niet zeggen dat je elders niet inzetbaar bent.

Een vriend van mij kreeg een arbeidsongeval in Nederland.
Hij viel achterwaarts , het gevolg was een ijzeren staaf in z'n rug (gelukkig niet erg diep).

De arts van de verzekering riep Frits bij zich en begon.
Beste Frits, u heeft bij dat ongeval veel geluk gehad, een beetje meer naar het midden en ...
Ik begrijp dat u dit en dit en dit (een hele opsomming) niet meer kunt doen als gevolg van dat ongeval.
Ik vind dat u wel in staat bent om deze en deze job te doen.
Akkoord, het betaald minder dan de job die je vroeger deed, maar dar passen wij met de glimlach bij, bovenop het bedrag dat u reeds kreeg voor uw percentage arbeidsongeschiktheid.

Welnu, Frits heeft die job aanvaard en heeft die ook uitgevoerd tot z'n 66e jaar. Nu is Frits op pensioen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden