Los bericht bekijken
Oud 21 maart 2024, 02:11   #448
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Voor een groot deel kan ik hier mee eens zijn.
Echter de verdeeldheid in de VVD bestaat al jaren, zoals toen de Verdonk vleugel met rechts-conservatieven en de liberalen achter Rutte..
Bij de laatste verkiezingen, niet enkel de laatste blijken ze ook weer kwetsbaarder op die rechts-conservatieve flank. Terwijl ik persoonlijk Rutte van de liberale vleugel, juist steeds meer rechts-conservatief is geworden, maar dat ter zijde. Uiteraard wordt de boel bij elkaar houden, zwaarder, wanneer alles meer onder druk staat, dit zie je nu bij de VVD.
Citaat:
Van de andere kant ,kent Nederland altijd al een groot deel rechts conservatieven en ook racisten , dat was voor en in de oorlog
en de laatste jaren wordt dit steeds meer main stream door de populistische media en ontwikkelingen in de Westerse landen, zoals in de VS en in Europa.
Nederland is inderdaad altijd meer rechts geweest van het spectrum. Echter enkel racisme benoemen is wel erg van deze tijd. Door de sterke verzuiling vertrouwden grote groepen binnen de Nederlandse maatschappij elkaar niet. Bijvoorbeeld de Katholieke zuil waar mijn familie in zat, was pas in de jaren 1960 in de Nederlandse maatschappij geïntegreerd.
In die zin was er al een hele ontwikkeling gaande geweest tegen discriminatie. Voor nieuwkomers of mensen in en later uit de voormalige Koloniën, begon die ontwikkeling wel weer opnieuw. En ook in het door u benoemde Racisme zit wel degelijk een langzame beweging, dingen forceren werken mijns inziens averechts. Standaarden schuiven ook op, politiek correct qua racisme in 1990, is met de huidige maatstaven al niet goed meer. Andere zaken zijn de laatste 10 jaar ook steeds sneller over het hele land uitgestrooid. Echter noch de Conservatieven noch de drammers van bepaalde actiegroepen zijn nog in staat om te polderen, voor iedereen lijkt steeds meer alleen het eigen gelijk te gelden,

Citaat:
en de laatste jaren wordt dit steeds meer main stream door de populistische media en ontwikkelingen in de Westerse landen, zoals in de VS en in Europa.
In Nederland zap ik enkel alleen weg van Ongehoord Nederland, voor de rest vind ik dat dit qua mainstream echt meevalt, we hebben hier echt geen Fox News ofzo.
Citaat:
Nederland is nooit een links land geweest zoals in Scandinavië of Zuid Europa.
We zijn vele jaren door de zuilen aan het polderen geweest en nu komt de ware aard van een groot deel van de bevolking boven water.
Gelukkig is Nederland geen Links land, maar door het polderen waren we wel gelukkig Centristisch.
Uw ware aard blijkbaar ook, want ook ik ben teleurgesteld, maar ik erken wel dat er een groot deel proteststemmen hier tussen zitten.
Niet enkel gemobiliseerd door 2 disfunctionele coalities op rij, maar ook drammers van actiegroepen. Nogmaals polderen kennen we helaas niet meer.
Citaat:
Daarom zie ik wel degelijke grote polarisatie, die niet snel zal worden opgelost, vergelijkbaar met Duitsland ,Amerika en Engeland.
Vroeger zagen en spraken mensen elkaar nog in de kerk en nu kiest iedereen voor zijn/haar eigen kring.
Ook zie het probleem van de Polarisatie.

Citaat:
Een gedroomde regering van de 4 profeten Wilders- Yezilgoz- v d Plas en Omtzigt, zal dit zeker niet oplossen.
Wiens droom, ook voor mij is het eerder een nachtmerrie. Ik ben weliswaar economisch Rechts, maar ook een Liberaal en een Centrist, en dan ben ik ook nog hartstochtelijk Pro-Europees (D66 onder Paars was perfect voor mij, nu zijn ze veel te Progressief geworden naar mijn smaak, maar ja dan heb je ook nog een VVD, die nog Rechtser wordt; geheel persoonlijk mis daarom Paars, toen had ik de keuze uit voldoende Middenpartijen, tot de onterecht vermoordde Fortuyn, mijn ideale politieke landschap op stelten zette)
Citaat:
Ze zijn de polarisatie , niet alleen onder elkaar , zeker ook naar een groot deel van het land toe , dat ze niet als het volk beschouwen.
Het is actie en reactie nog meer actiegroepen gaan hierdoor de Rechterlijke macht misbruiken om beleid af te dwingen.
Die uitspraken van u lijken me ook niet behulpzaam, om iedereen weer bij elkaar te krijgen...