Los bericht bekijken
Oud 21 maart 2024, 02:20   #7
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik begreep eerst gans dat gekwaak in Europese middens omtrent "troepen in Oekraine" niet goed....Ik vond ook dat verschillende andere EU-staatshoofden,wegens gebrek aan coordinatie hieromtrent onderling ,en wegens slappe darmen,ook te vroeg en kakefonisch spraken .
Ik noem dat "Ursulisme",de "Michel-desorganisatie",of het "orban-effect" waarbij het vertrouwen in de EU-instituten en zelfs enigszins de NATO,als plaats waar je VOORAF over delicate zaken kunt (af-)spreken onder mekaar,weg is.

Maar nu vermoed ik dat de Franse President het spelletje speelt zoals Moskou...BLIJVEN een bepaalde suggestie (in casu,Franse troepen in Oekraine) in de lucht houden,zelfs als de "discussie" eventjes lijkt te kalmeren....en onafgezien welke "dreigende" geluiden Moskou maakt...

Overigens,inderdaad,de autonome Republiek Oekraine kan,binnen haar territorium,dat is zelfs inclusief de ganse Krim,vragen wie ze willen om naar daar troepen te zenden...Toen we laatst controleerden zijn de Russen nochtans nergens gevraagd....

Maar het idee van het Franse Vreemdelingenlegioen en/of geintegreerde Franse luchtafweereenheden op enkele passende punten (Odessa bijvoorbeeld) moet beslist angstwekkend zijn voor Moskou...gezien al hoe het Russische Leger moeilijkheden heeft wat Ukies te verjagen uit een sleuf in de grond hier en daar.
Goed van Frankrijk, beter dat, dan die zwakke en laffe Bondskanselier in Duitsland, Scholz. Willen ze nu eindelijk een Grootmacht worden in Berlijn? Dan zullen ze wel in het voetspoor van Parijs en Londen moeten gaan, nu zijn ze insignificant en zijn er midden machten nog prominenter aanwezig op dit toneel, dan wannabe Grootmacht Duitsland.