Citaat:
Ik zeg net dat de VN referenda zou moeten organiseren, niet de Russen. Laat de inwoners van deze betwiste regio's zelf beslissen of ze bij Rusland of Oekraïne willen horen, niet de wapens. Bent U voor of tegen dit idee?
|
Voorheen had ik dit eigenlijk een goed idee gevonden (en dan eerder naar onafhankelijkheid dan bij aansluiting).
Nu is het helaas niet meer mogelijk, de Russen hebben daar zoveel mensen vermoord en zoveel mensen zijn op de vlucht, dat een onafhankelijke stemming niet meer mogelijk is.
Wat me nu eerder realistisch lijkt, is onderhandelingen waarbij in de bezette gebieden de wapens zwijgen en er een VN-vredesmacht komt (en dan mogen er desnoods ook nog Russische soldaten bij rondlopen ook). Binnen een paar jaar kan er dan misschien eens gedacht worden aan referenda.
Wat de verkiezingen betreft: zoals ik aantoonde, wij laten internationale waarnemers toe, de VS laat dit toe, alleen Rusland laat dit niet meer toe (of in heel beperkte mate). Zo zie je toch dat verkiezingen daar gewoon een poppenkast zijn, zeker als men met uitslagen zoals 107% komt. We hebben er misschien geen inzicht op, maar als je dit alles weet, dan kan je er zeker van zijn dat in de bezette gebieden de uitslag van het vorig referendum ook 100% fake was ( of misschien 107% fake

)