Los bericht bekijken
Oud 25 maart 2024, 02:50   #18
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.715
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Moet men daar dan nog versteld van staan ?? Die kroegen dateren uit de tijden van vrijheid en blijheid toen alles nog veel meer mocht en heel weinig was verplicht.

Die kroegen waren de wat we nu noemen gebruikersruimten. Er werd daar heel veel gezopen en in die kroegen kon je de wolk aan tabaksrook letterlijk doorsnijden. Droge sossissen hongen in de rook achter de toogen een hard gekookt ei was er ook te koop. In sommige kroegen kon je toen een hqlve emmer spaghetti krijgen aan een zeer democratische prijs (d8 80 bfr en kaas a volonte) wat ook verleden tijd is.

Uit die kroegen kwamen de meesten niet altijd stomdronken buiten maar in veel gevallen toch ferm in de wind. Uw pinten tellen zoals nu deed men niet. We luisterden daar aandachtig naar goede muziek en de mensen praatten onder elkaar. Nu is muziek achtergrond lawaai geworden en zitten mensen vooral naar hun tel shermpje te turen en te tokkelen

De meeste jongeren (ik ook) waggelden nadien naar onze 50 cc moto en reden dan maar naar de volgende kroeg of jeugdclub waar ze dan misschien toch de laatste nieuwe LP van de Doobie Brothers hadden De ouderen die probeerden niet zelden het slot te vinden van hun Citroen Ami 8 Je kon toen ook nog gratis parkeren en niet zelden bijna vlak voor de deur;

Er werden daar allemaal geen vragen rond gesteld....dat was het leven zoals het toen was.

Nu proberen ze die kroegen te hermaken zoals vroeger terwijl de tijdsgeest er helemaal niet meer naar is

Het is zoals ze enkele jaren het Woodstock festival hebben willen herorganiseren.....natuurlijk is dat een grote flop geworden. Er was daar meer security en politie in burger dan bezoekers It's all over now.

Nu heeft men Tommorowland. Tijden veranderen.

https://www.demorgen.be/beter-leven/...roeg~bf457bce/
Peter Koelewijn is inmiddel ook al 83, hoor!

__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden